On-Page SEO: Az oldal címe a „title tag”

Keresőoptimalizálás szempontjából az egyik legfontosabb elem az oldal címe, a TITLE tag. A keresőmotorok (Magyarországon ez 97%-ban a Google) minden esetben figyelembe veszik az oldal témájának a meghatározásában és a felhasználókat is tájékoztatja az oldal tartalmáról, ezért nagyon fontos, hogy arra releváns legyen.

A title tag helye a HTML kódban:

<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
        <title>Az oldal címe</title>
</head>
<body>
Ide jön az oldal tartalma, ami megjelenik a böngészőben
</body>
</html>

A cím megjelenése a böngészőben:

A kereső találati listájában a találati eredmény legelső sora a cím, amit nagyobb betűvel szedve jelenít meg a keresőmotor.

title tag a google keresőben

A cím azért is fontos, mert a találati listán az emberek jelentős része csak a címeket olvassa el és így próbál választani a weboldalak között.

A cím a böngésző tetején, az aktuális fülön is mindig látszik. Legalábbis egy része, de ha ráállsz az egérrel, akkor kiírja a teljes címet.

title tag a böngészőfülön

A weboldal közösségi média megosztásánál is fontos szerepet kap a title:

title tag a közösségi média megosztásban

A cím főbb részei

A title tag-et két főbb részre bonthatjuk. Az egyik maga a cím. A másik a márkanév. A márkanevet célszerű a cím végén szerepeltetni egy elválasztó karakter után, ami általában – * | : karakterek egyike:

Keresőbarát oldal cím – márkanév
Eladó ingatlanok Egerben – megveszLAK.hu

A title tag-et két főbb részre bonthatjuk. Az egyik maga a cím. A másik a márkanév. A márkanevet célszerű a cím végén szerepeltetni egy elválasztó karakter után, ami általában – * | : karakterek egyike:

Azért is célszerű a végére rakni a márkanevet, mert ha esetleg a cím hossza miatt megvágja a címet a google, akkor a fontosabb rész még meg fog maradni. A márkanév használatánál törekedj az egységességre.

Milyen a jó címsor?

  • Egyedi. Törekedni kell arra, hogy ne legyen a weboldalon belül cím duplikálás, különben az oldalak versenyezni fognak egymással és kiüthetik egymást a találati listáról.
  • Figyelemfelkeltő. A jó cím felhívja magára a figyelmet és átkattintásra sarkallja a keresőt.
  • Közérthető. Legyen közérthető, világos, és teljesen egyértelmű leírása annak, hogy milyen tartalmat fog látni a látogató, ha rákattint.
  • Megfelelően hosszú. A cím hossza asztali böngészőn 70, mobilon 78 karakter hosszú lehet. Az ez feletti részt a google levágja. A leg optimálisabb hossz az 50-60 karakter.
  • Benne van a kulcsszó. A címbe célszerű belerakni a fő kulcsszavát az oldalnak és azt is minél közelebb az elejéhez. Arra figyelj, hogy ne halmozd a kulcsszavakat.

Cím írás tippek

  • Tegyél bele számot. Ha már raksz bele, akkor lehetőleg legyen páratlan, mert annak magasabb az átkattintási aránya.
  • Hívd fel a figyelmet egy előnyre. Adjon megoldást valamilyen problémára a cím.
  • Kérdezz. Indítsd a címet egy kérdéssel. A kérdések ugyanolyan figyelem mágnesek, mint a számok.
  • Rakj bele évszámot. Ha a téma engedi, akkor jó, ha belerakod az aktuális évszámot is, amivel tudod jelezni, hogy a téma éppen aktuális.
  • Használj felszólító módot. Sokan szeretik, ha megmondják nekik, hogy mit tegyenek.
  • Legyél provokatív. A figyelemfelkeltés egyik legjobb eszköze a szokatlan a cím, amivel szinte garantált, hogy kíváncsiak lesznek tartalmadra.

Legnagyobb címsor hibák

  • Nincs címsor. Ha elhagyod, akkor az oldal szövegéből választ valamit a google, ami vagy előnyös, vagy nem.
  • Duplikált. Különösen súlyos, ha nem is csak egy oldalnak ugyanaz a címe, hanem soknak.
  • Túl rövid. Az ilyen cím nem optimális és ritkán elég informatív. pl. Főoldal.

Plusz tipp

Miután módosítottad valamelyik oldaladnak a címét, akkor érdemes beküldeni a google webmester eszközökben indexelésre, így gyorsabban frissülni fog a találati listán is a cím.

Ha szeretnél segítséget az optimalizálásban, vagy a technikai hibák felderítésében, akkor keress meg valamelyik elérhetőségemen.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük